Veteranul de război Iosif Prigoană

Neamul Romanesc

Veteranul de război Iosif Prigoană

In locul numit Dâmbul Bisericii din comuna Muntele Rece, în cătunul Râşca a văzut lumina zilei, în 28 iulie 1921, cel ce se va numi Iosif Prigoană, stră-strănepot de-al lui Horea. La 20 februarie 1942 m-am încorporat în armată la regimentul 83 infanterie Turda, am fost instruit şi trimis pe frontul sovietic, unde am luptat până la 23 august 1944, când în urma armistiţiului încheiat cu ruşii am întors armele împotriva fasciştilor plecând spre frontul de vest. În ziua următoare, la 24 august 1944, în deplasarea noastră spre vest, am fost atacaţi de armata rusă, dezarmaţi, efectiv luaţi de pe drum şi transformaţi în prizonieri. Ni s-a spus că vom fi duşi la comandamentul lor, iar pe urmă vom merge acasă. Nu a fost aşa”, spune Iosif Prigoană.
“La un moment dat s-au auzit nişte rafale de mitralieră, iar soldaţii din faţa au fost împuşcaţi şi au căzut de pe…

Vezi articol original 2.154 de cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

